دسته‌بندی نشده

هوشمندترین نرم افزارهای ضدویروس در سال 2010 میلادی

هوشمندترین نرم افزارهای ضدویروس در سال 2010 میلادی

در این بررسی ها، که به عنوان آخرین و جامع ترین تست هوش مصنوعی در سال 2010 میلادی محسوب می شود، قابلیت کشف و پاکسازی ویروس های بسیار جدید توسط 15 شرکت مهم ضدویروس، مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است.
بنابر گزارش AV-Comparatives، کلیه نرم افزارهای مورد بررسی از تاریخ 16 آگوست 2010 به مدت چهار ماه بروزرسانی نشده و کلیه ارتباط های فنی و اطلاعاتی آن ها با سرورهای شرکت مادر قطع شده است. در این شرایط، تزریق کدهای مخرب جدید و واکنش پیشگیرانه برنامه های ضدویروس در شناسایی و پاکسازی این ویروس ها، مبنای قدرت و قابلیت موتورهای ضدویروس در کنترل بدافزارها بدون نیاز به استفاده از بروزرسانی و تنها با بهره گیری از روش های اکتشافی و هوش امنیتی بوده است.
بر اساس نتایج منتشر شده، تنها بین 45 تا 60 درصد از کدهای مخرب بسیار جدید و ثبت نشده توسط روش های پیشگیرانه ضدویروس قابل کشف و پاکسازی بوده اند.
اما در مقام مقایسه، شرکت G-Data با 62 درصد، شرکت Panda Security با 61 درصد و شرکت های Avira و Kaspersky هر کدام با کشف 59 درصد از ویروس های جدید موفق به کسب عناوین هوشمندترین نرم افزارهای ضدویروس در شناسایی و توقیف بدافزارهای کاملاً جدید شده اند.
این در حالیست که شرکت Sophos با کشف 58 درصد، شرکت ESET با ردیابی 56 درصد و شرکت BitDefender با شناسایی بیش از 54 درصد از کدهای مخرب جدید، رتبه های بعدی هوشمندترین ضدویروس ها را بدست آورده اند.
بر اساس اعلام AV-Comparatives، هرچند با بروزرسانی صحیح نرم افزارهای امنیتی و انتخاب برنامه های قدرتمند ضدویروس، کاربران رایانه و اینترنت نباید نگرانی خاصی در خصوص امنیت رایانه های خود داشته باشند، اما گاهی اوقات قابلیت های پیشگیرانه و هوش مصنوعی این نرم افزارها، عامل تعیین کننده ای برای کشف و پاکسازی حملات بسیار جدیدی هستند که پس از اطمینان از عدم ردیابی توسط آخرین بروزرسانی شرکت های مختلف امنیتی در فضای اینترنت منتشر می شوند.
برای اطلاعات بیشتر و مشاهده گزارش کامل AV-Comparatives به آدرس زیر مراجعه فرمایید.
http://av-comparatives.org/images/stories/test/ondret/avc_retro_nov2010.pdf

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *