دسته‌بندی نشده

شاه کليدي براي برنامه‌هاي قفل شده در ویندوز7

شاه کليدي براي برنامه‌هاي قفل شده در ویندوز7

در سيستم& عامل ويندوز هر برنامه با اجراي چند پردازش موازي کار مي& کند. در بسياري از برنامه& ها حداقل دو پردازش به طور موازي کار مي& کنند تا برنامه اجرا شود اما اين اقدام متاسفانه احتمال قفل شدن برنامه& ها را کمي افزايش مي& دهد. در بيشتر اوقات قفل شدن يکي از اين پردازش& ها مي& تواند کل برنامه را با مشکل رو& به& رو کند.
در Taks Manager مي& توانيد برنامه& هاي قفل شده را مشاهده کنيد. اين پردازش& ها و برنامه& ها در ويندوز با عنوان Not Responding نمايش داده مي& شوند. ويندوز به کاربر امکان مي& دهد تا با حذف شاخه& هاي فرعي يک نرم& افزار در حال اجرا، برنامه را به حالت عادي بازگرداند.
هر نرم& افزار يک پردازش اصلي دارد و پردازش& هاي ديگر، شاخه& هايي از درخت اصلي پردازش نرم& افزار محسوب مي& شوند. در صورتي که يکي از اين زير شاخه& ها حذف شود، درخت اصلي دوباره آن را فراخواني و اجرا مي& کند.
براي اين کار در منوي Start عبارت ResMon را تايپ کنيد و برنامه ResMon.exe را اجرا کنيد. حال از بخش CPU، پردازش قفل شده را که قرمز رنگ است،& انتخاب کرده و روي آن راست کليک کنيد. حال گزينه Analyze Wait Chain را انتخاب کنيد.
اکنون درخت پردازش شما از شاخه اصلي به فرعي نمايش داده مي& شود. در صورتي که پردازش قفل شده يکي از پردازش& هاي شاخه زيرين درخت باشد، کنار آن تيک بگذاريد و با دکمه End Process به آن خاتمه دهيد. پس از حذف اين پردازش، شاخه اصلي برنامه آن را دوباره فراخواني خواهد کرد و برنامه به کار خود ادامه مي& دهد.
توجه داشته باشيد در صورتي که پردازش اصلي شما قفل شده باشد، اين کار گرهي از مشکل شما باز نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *