دسته‌بندی نشده

در مورد شکلکهای معروف اینترنتی بیشتر بدانیم!

در مورد شکلکهای معروف اینترنتی بیشتر بدانیم!

شکلک& های اینترنتی، نمود تصویری احساسات با استفاده از نقطه، حروف و علائم دیگری است که حالت روانی چهره را به تصویر می& کشند. این شکلک& ها را با نام& های Emoticons و smileys در اینترنت و تلفن همراه می& توان مشاهده کرد. مهم نیست که چه نامی برای آنها می& گذارید، این ابزار گرافیکی جهانی هستند و در گوشی& های موبایل و سرویس& های پیام& رسان به طور گسترده& ای مورد استقبال قرار گرفته& اند.
اگرچه شکلک& های اینترنتی بیشتر با فرهنگ جوانان مدرن سازگار شده است و در اصل به عنوان محصول نسل هزاره سوم در نظر گرفته می& شود، اما تاریخی طویل، عمیق و البته جالب دارند. یکی از دانشمندان کامپیوتر در دانشگاه کارنِی مِلون به نام اسکات فالمَن، اولین نفری بود که استفاده از خط تیره و پرانتز را به عنوان شیوه& ای برای بیان احساس در یک متن ساده پیشنهاد کرد.
در زیر قسمتی از پیشنهاد اصلی فالمن به هیئت علمی کامپیوتر دانشگاه کارنِی مِلون را می& بینید:
۱۹-Sep-82 11:44 Scott E Fahlman
From: Scott E Fahlman
I propose the following character sequence for joke markers:
🙂
Read it sideways. Actually, it is probably more economical to mark
things that are NOT jokes, given current trends. For this, use
:- (
طبق پیشنهاد وی، توالی این کاراکترها :-)برای کسانی که لطیفه& یا حرف خنده& داری مطرح می& کنند مناسب است و برای چیزهایی که خنده& دار نیستند توالی کاراکترهای :- ( مورد استفاده قرار می& گیرد.
این اتفاق تقریبا سه دهه پیش در ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۲ رخ داد و موجب استفاده از شکلک& ها در دنیای دیجیتال شد.
امروزه صورتک& ها به عنوان ابزاری برای بیان احساسات در مکالمات متنی سازگاری پیدا کرده& اند. پایداری رواج آنها باعث ایجاد تصاویری جدید برای بیان حالات گوناگون شده است.
اولین شکلک& ها که در سال ۱۸۸۱ در یک مجله امریکایی چاپ شدند
&
ماهی <*)))-{ و گل رز ————–<@ نمونه& های خوبی هستند. با وجود این هنوز کاملا مطمئن نیستیم که چرا کسی باید گرافیک ماهی را در حین مکالمه به کار ببرد، با این وجود، خلاقیت و اندیشه& ای که برای ساخت آنها به کار می& رود را نمی& توان نادیده گرفت. به عنوان نمونه& های دیگر کافی است نگاهی به این نوزاد (‘;’) و بچه وزغ ~(゜゜) و همچنین مردی که عینک به چشم دارد (^O_O^) بیاندازید. ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما آنها قطعا در ارسال پیام کار خود را به خوبی انجام می& دهند و پیام را به مخاطب منتقل می& کنند. اگرچه بسیاری در مورد این شکلک& ها ابراز تأسف می& کنند و آنها را به عنوان نمادی از بی& توجهی به ارزش نشانه& گذاری و گرامر مناسب می& دانند، با این حال در محبوبیت و رواج آنها حرفی نیست. برای بسیاری از کاربران موبایل، این شکلک& ها به عنوان ابزاری راحت و کاربردی شناخته می& شوند که بخش مهمی از روش& های برقراری ارتباط به صورت دیجیتال را شامل می& شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *